tisdag 5 februari 2008

So Far, So Good!

Klockan är nu 14:30 och dagens övningar har varit över förväntningarna, så jag hoppas att min tripp till AMS - Enköping i morgon borde gå bra. Inget kiss inne ännu och när jag låste in honom i sin hage för att sova medans jag åt lunch gick strålande. Inte ett ljud från honom, men när jag skulle ut till brevlådan så började han yla men slutade så fort jag kom in. Något han ej gjort tidigare, utan han fortsatte förut i över en timme. Men nu vart han tyst. Jag gick upp till honom och talade om för honom att gå och lägga sig vilket han gjorde och fick beröm för det. Han rullade ihop sig och jag gick in till vardagsrummet för att få vara ifred en stund med min bärbara dator. Timmarna gick och inte ett ljud från honom. Härligt!

Jag undrade om gårdagens övninga (första gången jag testade en sak) skulle fungera bättre idag när han vaknar och vill ut från hagen. När jag sedan hörde at han var vaken gick jag ut till honom som vart så glad över at se mig och jag gav honom massor med beröm för det. Nu skulle vi testa gårdagens övning igen. Övningen går ut på att han skall ligga/sitta i sin säng medans jag öppnar hagen och väntar på att jag tillåter honom komma ut. Jag hade skurit en tunn skiva falukorv och delat i två halvor som han skulle få om han löd. Så vad tror ni?

Han klev sakta ut ur sängen två gånger men gick snabbt tillbaka efter att jag bad honom om det och sedan så satt han där tills jag öppnade upp hela hagen fullt ut och jag sa att han kunde komma, och det gjorde han och korv och massor med kjel fick han. Snacka om att jag var glad och det var han med. Han var så duktig!!.

Idag är första dagen han automatiskt följer efter mig till ytterdörren för att gå ut och står eller sitter brevid mig och väntar på att kopplet skall på. Helt otroligt!!

Vi var ute runt trädgården och han kissade av sig och sprang omkring och nosade på allt och tuggade pinnar mm och var så licklig och busig. Efter ett tag så ville han in igen och jag sprang efter honom fram till ytterdörren där han väntade snällt på att få komma in.
Väl inne så är det den vanliga rutinen av att torka av tassarna innan vi springer in i huset, även det inga problem alls med.

Nu var det dags att leka lite och busa innan han skall sova igen och det är NU han kissar inne.... igen. Detta är den enda saken just nu som är irriterande. Att efter så kort tid efter att varit ute och kissat, varför kissa igen inne????

Vi får se hur resten av dagen går.


Kan nu meddela att resten av dagen gick bra utan några problem! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar