söndag 10 februari 2008

Milo gör framsteg

Milo gör små framsteg varje dag och det är underbart att se honom utvecklas. Men vi har lagt märke till att han är rädd för bilar i rörelse eller andara motordrivna föremål. Men en parkerad bil bryr han sig ej om ett dugg. Han har lärt sig att ligga kvar i sängen i sin hage och vänta på mitt kommando att lämna sängen så jag kan öppna hagen och se till att matrummet är avspärrat innan han kommer ut. han säger till när han vill ut och sätter sig framför ytterdörren och väntar på kopplet och senaste saken är att sitta stil medans en liten falukorvbit eller tuggben läggs på golvet och inväntar kommando innan han tar godbiten. Detta är lite si och så med men han blir bättre för varje gång. Jag kan ej tacka uppfödaren tillräckligt mycket över hur glada vi är över Milo. Han är så underbar. Bästa saken är att min man blivit "konverterad" till Whippet älskare. Han hade ingen aning om hur härliga dessa hundar är och han har erkänt nu att jag hade rätt. Vi båda älskar vår lilla Milo och vi är säkra på att han kommer att bli en ståtlig och vacker kille när han blir stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar