tisdag 19 februari 2008

Milo 12 veckor

Idag har varit en mycket bättre dag för milo har skött sig bra och jag kunde ta hand om tvätten utan några problem vilket var skönt at få göra. Tyvärr hade jag varken tid eller ork att även ta hand om att städa alla marsvinsburarna, så det får jag göra i morgon. Så har Milo kissat inne idag? Klart han har, två gånger men fram mot kvällen. Han har annars varit riktigt duktig och nu börjar han tömma matskålen direkt när den hamnar på golvet och ej "peta" i maten och dutta med den, och det är härligt.

Idag fyller Milo 12 veckor och jag har en tid hos vetrinären bokad för sin 12-veckors vacinering + att vi skall köpa avmasknings tabletter samtidigt så vi sedan kan börja gå på längre promenader och ej vara orolig för andra hundar eller andra hundars bajs som dräller överallt. Detta är något som jag är förvånad över för jag har bott i Stockholm (förorterna) och folk plockar upp efter sig 100 gånger bättre där än vad de gör här på landet. OK, jag kan förstå om det är ute på åkrarna eller i skogen, men när det gäller byarna och villa-områderna så kan man faktiskt ta upp efter sin hund tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar