fredag 25 januari 2008

Hämtningen av Milo

Nu kan jag bara berätta att hemresan med Milo gick som en dröm! Han rullade upp sig tätt intill mig och använde mitt lår som kudde 90% av resan. Han sov hela vägen hem medans jag höll om honom så han kände min närhet. När vi kom hem så satte jag direkt på honom kopplet och lät han gå på tomten för att se om han kissade. Det dröjde inte länga innan han kissade och jag gav honom beröm för det. Sedan tog vi in honom och han gick direkt till sin säng och rullade upp sig i en boll och somnade. Vi gjorde iordning mat till honom och gav det, men han ville inte äta. Så vi tog nogra torra bitar i handen och han åt från handen. Så vi lämnade honom ifred. En liten stund senare så hade han ätit upp nästan hälften men låg och sov igen. Så vi lät honom sova ett tag till. Vi tog sedan ut honom igen i kopplet på tomten och hag både kissade och bajsade och fick massor med beröm för det. Stackarn frös så mycket så vi gick in igen. Torkade av tassarna och han jag lindade in honom i filten jag fick av dig och så fick han sova i min famn framför TVn ett tag tills han inte frös längre. Väl i sin ägen säng så sov han vidare och vi tittade på tv vidare. När vi sedan gick för att titta till honom igen så hade han ätit all mat och kissat på tidningspappret, så jag tog bort pappret och slängde det i varmkomposten och tog bort matskålen som nu var tom. Vi försökte att få honom att leka lite men det ville han inte alls utan han ville bara sova vidare. Vi är båda här hemma otroligt lyckliga över honom.
Milo i uppfödarens famn för sista gången innan han lämnades över till oss.

Väl hemma. Här leker min man med Milo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar