måndag 28 januari 2008

Första natten utan kiss

När min man vaknade i morse för att ta ut Milo så visade det sig att han inte kissat på pappret på hela natten. Så det är första natten som han har hållt sig torr tills han kom ut! Fantastiskt!!

Idag är första dagen för Milo att vara hemma med bara mig, för Husse år nu på kurs och ej längre hemma på dagarna. Det kommer att bli intressant att se hur det kommer att gå att vara själv med honom, för jag måste nu hålla koll på honom hela tiden så han inte gör saker han inte skall göra och sedan passa på att göra mit när han sover. Just nu sover han och jag sitter framför TVn med broderi och väntar tills han vaknar så att vi kan gå ut igen och efter det leka lite så han blir trött och vill sova. Då kommer jag att stänga in honom i sin hage så jag kan gå ner till tvättstugan och ta hand om tvätten och duscha. När min man är hemma så är det lätare, för då kan han hålla koll på Milo medans jag gör annat och tärt om. Så vi får se hur det går.

Han har redan börja lära sig att komma på inkallning, så han förstår "tydligen" sitt namn redan och det är strålande. Jag skall träna lite mer med detta idag och lite mera med att stå still som han också blivit duktigare på. Är himla bra när man skall torka tassarna efter att han varit ute.

Så vi får se hur dagen går och hur min man blir välkommnad när han kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar