torsdag 27 augusti 2009

Fick sova 45 minuter längre

Vi fick sova 45 minuter längre i morse, och det kändes bra. Inget bajs men två pölar. Fram med moppen och byt tisningspapper medans min man tog ut valparna i trädgården. Det skall tydligen bli en bra dag idag så vi får se hur långt vi kommer med hundgården. En liten oroande sak har hänt idag och det är att min man har börjat sjunga en återköpr sång angående Gizmo, så jag hoppas han (Gizmo) lugnar ned sig snart för annars kan det bli lite tråkigt här. Men jag håller med om att Gizzmo är ett litet monster och att vi kommer kanske att få problem med honom. Framtiden får avgåra den saken. Mojo däremot är en liten guldklimp, så lik Milo när han var liten och de har redan börjat acceptera varandra (Milo och Mojo).

Jag beslöt att ta bort allt tidningsppapper nu då de redan blivit bättre på att hålla sig, men en och annan pöl ibland kan jag leva med och inget bajsande alls sedan sista olyckan flera dagar tillbaka. Tror de är på god väg nu med att hålla sig.

Jag åkte in till Sandviken för att storhandla så min man stannade hemma och tog hand om valparna. När jag kom hem så hade dom fortfarande ej kissat inne så det är jätteroligt att höra. Jag packade upp allt efter shoppingen och portionerade i påsar för frysen. När allt var klart så åkte min man in med sin bil för att få vidrutetorkarens motor bak lagad (göres i morgon) så jag satte igång med att städa. Damsög och torkade golvet i köket hos valparna och när jag väntade på att golvet skulle torka så vaknade Mojo och började yla, men han ylar hela tiden den lilla rackaren ,) och jag ville inte in dit nu när golvet är blött.  Så jag fick betala med en kisspål och det tar jag.

Tog ut Mojo utanför tomten idag bakom tomten har vi en skogsdunge där vi ofta går och Mojo fick promenera på stigar och i blåbärsris, men var mer intresserad vart jag gick än att utforska området. Lite sniffade han men inte mycket så vi gick åter in på tomten och då skuttade han glatt för han kände igen sig. Precis som Milo gjorde när han var liten.

In med Mojo och bytte över till Gizmo, tog samma promenad som Mojo men nu vart det andra reaktioner. OJ vad han spårade och nosade och kollade in allt. det var inga problem alls att gå i skogen med honom så jag tog en lite längre sträcka med honom innan jag vände och gick hem igen. Detta var tydligen jätte spännande för honom och uppskattat! KUL! När jag tog in honom i hagen igen så vart han mycket lugnare än han brukar var och satte sig ned och lutade sig mot gallret vid mig och sa inte ett ljud. Jag bara strök honom och sa hur duktig han var och hur fint allt kommer att bli om han bara lugnar ned sig lite och brevid honom satt Mojo och ylade igen och ville ha uppmärksamheten och började hoppa upp i ansiktet på mig, medans Gizmo bara satt lugnt kvar på sin plats. Jag tog hand om Mojo och pratade med honom med en stund och kelade med honom så att han kunde lugna ned sig lite och plötsligt rasade dom båda ihop på golvet och somande. Så sött.

Här är beviset.
Det har varit en tuff dag idag på alla sätt och vis. Två pölar till under kvällen och för att inte tala om kissandet på deras filt som de har inne i buren??? Varför detta ?

Hoppas morgondagen blir bättre än idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar