tisdag 11 mars 2008

Fullträff igen!

Nu börjar det likna något! Idag har han varit ensam hemma igen hela dagen förutom under lunchen då jag kom för att rasta honom och inga överaskningar väntade på mig. När jag senare kom hem för dagen så fanns det fortfarande inga överaskningar på golven, så nu har han varit "rumsren" i tre dagar!! Otroligt! Lördag, Måndag och Tisdag. Söndagen var ett snedsteg, men det var för att han var så rädd för damsugaren, så jag köper det felsteget.

Han har även idag verkligen visat att han förstår ordet Husse, men om han förstår Matte vet jag ej, men det tror jag.

Jag har även lagt märke till att när han numera blir lämnad ensam så skakar han inte av rädsla längre, vilket är bra och han ligger faktiskt i sin säng när jag kommer hem, för han kommer springande från den när jag först öppnar dörren. Detta är bra det med. En annan sak är att han nu sedan helgen även börjat ligga kvar på soffan efter att jag lämnat rummet för att fixa té eller laga mat och han kommer ej springande efter för att inte bli lämnad ensam. Utan han tittar naturligtvis vart jag tar vägen och sedan så återgår han till att sova vidare. Detta är helt underbart för det är lite jobbigt att ha honom springande runt benen när man försöker laga mat, får det är så lätt att trampa på honom, vilket jag gjort en gång. Så nu kan man laga mat i lugn och ro.

I morgon är jag hemma hela dagen för att "jobba" hemma med läxor som skall vara klara på Torsdagen, så Milo har sälskap hela dagen i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar