måndag 13 juni 2011

Mojo dålig igen.

Jag har nyss kommit hem från veterinären med Mojo som har haltat omkring här hemma i två veckor och ibland är uppe på tre ben, så jag beslöt att ringa vetrinären i fredags och fick en tid på Måndag (idag).

Vi vet ej vad som hänt men anar att han har fått en sträckning av någe slag när Milo och Mojo jagar varandra när de är Ute och plötsligt så började han halta. Vi avaktade en vecka och det började bli lite bättre och under vecka Två vart det ännu bättre tills Torsdagen förra veckan då det var riktigt illa igen och jag kom på då att det måste vara för att de båda smet ut genom altanen och ut på tomten och tog några varv runt innan vi fick in dom igen, så det måste ha startat värken igen och det Sade veterinären med att det var det nog.

Efter många böjningar och klämmande och travande fram och åter i korridoren så hittade Hon att muskeln i skuldran var svullen så vi fick medicin för detta (samma som förra gången när han hade körtel inflammationen i halsen) och skall köra detta i två veckor. Går det ej över så blir det röntgen.

Så korta promenader i koppel och ej låta han springa fritt och han skall nu vila och ej busa och leka med Milo under tiden han tar medicinen. Så måste vi iväg en kort stund så måste de separeras i olika rum så inget bus händer när vi är ute.

Så nu håller vi tummarna att detta skall bli bra snart.



1 kommentar:

  1. Har varit in på dina andra två bloggar och dom kan jag inte skicka mina inlägg från. Så jag gör från den här.
    Gjorde ett inlägg på min Blogg till dej.

    Om du går in på solomon's knot crochet på You Tube kan du se hur man gör.

    Printa ut mönster 95-20 på drops design.
    Dom har gjort i tjockt garn jag gör i bebisgarn.

    Har en bild på det på min Blogg.

    Ha en bra dag.

    SvaraRadera