måndag 31 maj 2010

Svärmor på besök

Då var det dags för Svärmor att komma på besök igen från England och hon kom med bra  väder med sig. Här sitter hon med våran Milo och myser med en kopp té.











På bordet så står en liten vas med liljekonvaljer som jag plockade från tomten igår kväll. Vilken underbar doft och de får mig att tänka på min älskade moster som gick bort Januari 1978, för de var hennes älsklings blomma.










Svärmor kom med presenter till mig som jag ej räknat med, nämligen två flaskor parfym, Opium och Timeless. Vilken överaskning! Jag som trodde att Timeless gått ur Avons sortiment för ca:4-5 år sedan eller mer kanske, men här kom hon med en flaska i nytt format.


Parfym

Här njuter Milo i gräset under äppelträdet.

MiloIDetGrona

Då vädret var så härligt bestämde vi oss för att ta en långprimenad i skogen med hundarna och de älskar att vara i skogen. Men först får de springa av sig på grusplanen innan vi går in i skogen. Lättare att få dom att komma när man ropar på dom då.

MojoOchMilo

Det var riktigt underbart inne i skogen och massor med olika fåglar kvittrande från alla håll och kanter. Helt underbart!

Här en liten bäck.

Skogsback

Väl hemma igen så lade vi märke till att vi har fint besök i fågelholken, nämligen en Rödstjärt. Underbart!! De är så fina!! Här är hanen som satt i trädet utanför holken.

Redstart

Äntligen är Sommaren i full sving!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar