lördag 6 mars 2010

Underlig händelse ikväll

För drygt en halvtimme sedan hände något underligt. Mojo låg på golvet under bordet och Milo låg upp-och-ned brevid mig i soffan och med huvudet brevid mitt lår. Där satt jag och kelade med Milo och tittade på TVn när Mojo plötsligt skällde till högt och kastade sig ut från under bordets kortsida, tog ett varv runt bordet och kom och lade sig vid mina fötter med öronen bakåt. Han såg vettskrämd ut stackarn och jag böjde mig framåt och strök honom över huvudet och sade " men lilla gubben, vad var det som hände?" han såg på mig med öronen fortfarande bakåt och såg rädd ut och jag kände hur han vibrerade av rädsla. Så jag pratade lugnt och strök han på huvudet och sade " vad var det som var så läskigt?" och då hoppade han upp till mig och Milo flyttade på sig. Mojo tröck sig så nära intill mig i mitt knä han bara kunde och vibrerade av räddsla och öronen var fortfarande bakåt. Där satt jag och klappade och strök honom samt talade lugnt till honom i 2-3 minuter innan han plötsligt tog ett djupt andetag och slappnade av. Jag har ingen aning om vad det var som hände, men något skrämde vettet ur honom.

Stackarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar