torsdag 15 oktober 2009

Senaste veckans uppdateringar

Det går framåt men långsamt med dessa två. Mojo är snabbare att lära sig än Gizmo vilket gör att Mojo får släpa efter lite i utbildningen då vi vill få Gizzmo i samma läge som Mojo. Men , men , Gizmo har verkligen blivit husses hund och han håller på att mjukna vilket är skönt. Medans Mojo är verkligen min hund, han bara älskar mig.

När det gäller maten så är Gizmo en soptunna och ätar allt! och jag menar allt. I morse på första promenaden så hittade jag något underligt i hans avföring...... håll i er gubbar och gummor.......EN KONDOM!!! Japp! Gizmo käkar allt!!! Så fort han hör matskrammel i skålarna så rusar han fram och kastar i sig medans Mojo är som Milo är, lite mera försiktig med maten. Gizmo kan ej gå förbi en skål utan att kolla om det finns mat eller ej där så Milos skål får vi lyfta upp när de är i närheten för annars är den tom på "tre röda sekunder".

De har verkligen fattat Sitt och tass nu. Gizmo har börjat lyssna till sitt namn av den anledningen att han nu får godis om han kommer (he he he he...). Så det kommer nog att bli bra.

Gizmo är rädd för jackan då han ej gillar ljudet av kardbordbandet när man tar av det. Han hoppar högt varje gång och snurrar runt. Han tror nog att vi river av skinnet på honom varje gång.

Mojo har inga problem med jackan alls förutom att han önskar nog att den var en hel kropps jacka och tjockare, för han fryser så lätt den lille.

Ute i koppel så går Mojo så fint brevid mig och ibland undrar jag om jag glömt honom hemma och bara har Gizmo med mig, som i sin tur är en virvelvind. Han drar, hoppar, snurrar, zig-zaggar, går framåt, bakåt osv... "He's a handful" som de säger på Engelska.

Damsugaren är det läskigaste Gizmo varit med om, precis som Milo, medans Mojo inte bryr sig särskilt över den.

Mojo har nu lärt sig att hoppa upp och ned från soffan (den lilla skiten ,FNISS) och vandra mellan sofforna, medans Gizmo inte vågar detta ännu. Lika bra det för han är en vilde på golvet och kryper in under allt och tuggar på allt så vi vill ha lite mera koll på honom.

STORT FRAMSTEG: Milo sov med valparna igår för första gången och det var underbart att se att Milo kunde handtera det utan att vara nervös och hoppa ned från soffan. Så det kommer nog att bli bra.


1 kommentar:

  1. Vilken härlig familj ni har blivit, även om Gizmo är ett yrväder, så kanske han behövs så ni inte har det för lugnt där hemma. Vilka personligheter de är, alla tre, kul att Milo är så förtjust i sina kompisar.
    Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera