fredag 18 september 2009

Ny dag, nya äventyr

Idag kommer min styvfar på besök igen med sin särbo och har schäfern Boss med sig. De skall sova över och vi skall fira min mans födelsedag (den 22:a), så det blir lite mys, grillning och pilkastning. Mellan allt detta så skall jag rasta valparna fram och åter för jag vill att min man nu skall ta det lugnt då det är han vi firar.

Hela dagen igår gick jätte bra med de båda förutom bil- åkningen på morgonen. Gizmo har börjat mjukna och är ej lika "kaxig" och "enstörig" längre vilket är roligt. Han till och med kröp upp i min famn igår framför TVn vilket han aldrig tidigare gjort utan vill ligga för sig själv vid armstödet. Så det börjar bli bättre och lite lugnare. Har lagt märke till att man måste bevisa för Gizmo att man är smartare än vad han är för man kan riktigt se hur han tänker när han är på det humöret. Riktigt kul faktiskt.

Jag skall köra med buren idag så att de kan sova lugn under dagen och när vi har gäster så kan det vara skönt att få några stunder tystnad från dom. Min man är emot att jag stänger in dom i buren men jag har talat med uppfödaren om detta och att det är så de gör och att det ej är farligt eller taskigt mot hundarna. Valparna är ju vana att ligga i bur innan de kom hem till oss så jag ser ej problemet. Men min man kommer nog att ändra sig där med. ,)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar