fredag 25 september 2009

Mojo's framsteg...

Mojo har blivit bättre och bättre under dagen och har även försökt att jaga Gizmo lite och småbusa lite med honom, men när Gizmo blir för hård så går Mojo undan och lägger sig ned. Om Gizmo kommer efter för att fortsätta bråka så säger Mojo till på skarpen.

Tog Milo ut på en prommis och det händer ej ofta nu sedan valparna kom hem, för det är min man som tar hand om honom och jag valparna i första hand, men idag så är min man hemma hos min styvfar för att montera in en hundbur i bilen som min styvfar ej längre kan ha i sin "nya" bil då den är för låg och djupet är för kort. Så nu skall vi ta över den så att hundarna kan åka säkert. Efter det på vägen hem så stannar min man till vid Grillby och käkar middag hos vår kompis /fd. Granne innan han åker vidare hem till Norrland ), så det är jag som tar hand om alla hundar idag.

Vi har varit ute igen på vandring i trädgården och Mojo går bättre och bättre. Jag tror att faran är över nu och att han bara behöver vila och ta det lugnt.  Stackars liten, vad du har gjort oss oroliga.

Min man ringde just och sade att buren passade perfekt till bilen, som om den var gjord för den. Härligt! Då kan vi lugnt åka till Stockholm på Lördag för att hämta några plantor och verktyg från min mammas kollonilott innan vintern kommer och det blir för hårt att gräva. För nästa år så är det någon annan som har rätt att ta över hennes plott.

 Resten av dagen/kvällen har gått bra och Mojo rör på sig ordentligt nu fast lite försiktigt då han haltar lite fortfarande. Det kommer att bli bra om några dagar. Stackars liten.

1 kommentar:

  1. Vad jobbigt med Mojo, skönt att det verkar vara en lättare skada, men innan man vet... Men det verkar ju som om det kan vara lite av godo också, kunde Mojo säga ifrån Gizmos uppvaktning innan? Pussa på dem lite åt mig, de är ju så söta!

    SvaraRadera