onsdag 30 september 2009

Milos skogspromenad

Varje dag får Milo gå på lång skogspromenad med Husse (om det ej regnar) och han springer löst omkring och bara njuter av livet. Lyssnar och spanar efter allt som rör på sig och sniffar omkring. Livet kan ej vara bättre tycker han.

Det är så roligt att se hur Milo njuter av att få springa runt fri och undersöka allt och plötsligt hör man hur han kommer springande i en rasande fart bakom en och flyger förbi och slår i bromsen, vänder sig om och ler med hela ansiktet och viftar på svansen innan han sticker vidare. Han är så underbar denna hund. Han gör små avstickare hit och dit men kommer alltid tillbaka för att hålla koll på oss för att se vart vi är. Så underbart att ta långa promenader med honom i skogen och vi hoppas att valparn akommer att bli lika lätta att ha lösa som Milo. Mojo har vi stora hopp för men Gizmo vet vi ej om vi vågar lita på lös, men vi måste jobba hårdare med honom när det gäller allt vi gör, för han tror att han ej behöver oss och kan allt själv samt vet hur allt fungerar........ skulle inte tro det gosse...... ;O)

Vi har många fina jogging och skidspår i skogen som ligger bakom idrotsplatsen, så det är en liten bit att gå först. Här kommer några bilder från promenaden och jag låter bilderna tala sitt eget språk.

Då startar vi från idrotsplatsen.



 Vad finns här uppe?

Underbar skog att vandra i


 Tyst! Jag hör något!


Husse! Vänta på mig!


Härligt att få springa löst i skogen.


Nu hör jag något igen!

Vad är det jag hör?


Måste undersöka saken.


Nej, inget här!


Här då?



Matte! jag väntar på dig.

Nu är vi tillbaka där vi började vid idrotsplatsen.


Dags att bli kopplad igen och promenera hem.


Nu får jag gå lös igen för vi är nu i skogsdelen bakom tomten.


Blåbär....mums!




Nu är vi hemma Matte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar