söndag 20 september 2009

Framstegen fortsätter

Ytterligare en dag utan bajs och kiss, helt otroligt! Moppen har ej varit framme sedan fredags morgon. Dom väckte oss inte äns under natten denna gång. Det har varit massor med bus och lek i hundgården, promenader med Milo, träning på inkallelse, sitt och tass, med fin framgång. Men min man lade märke till Att Gizmo hade massor med mask i avföringen när han kom hem efter promenaden  under lunchtiden och det blev avmaskning för alla. Vetrinären hade sagt att vänta 2 veckor innan vi gör det efter sprutan men nu kunde vi ej vänta längre. Dom fick sin avmaskning och vi höll koll under resten av dagen på Gizmo och de övriga två. Sista promenaden på kvällen så var Gizmo fri från dom men Mojo hade lite kvar med inga levande. Milo har ej visat tecken alls på att han fått det så det känns bra.

Vi hade gäster över denna helg (min styvfar med särbo) för att förfira min mans födelsedag, så valparna fick vara med dom med i soffan med främmande. De var så nyfikna på vilka dessa två människor var, men allt gick så bra så.

När de är i hundgården så får man passa på dom, då den ej är riktigt klar ännu och vi var två nu som höll koll på dom, styvfarsans särbo och jag, men inte hjälpte det inte! Nähä!! Vips så var Gizmo ute igen genom att köra huvudet under stängslet och jag efter honom. Fick tag på honom och då var Mojo ute. Det blev ett springande efter dom hela tiden med det var Mojo som stack så fort han bara kunde och var hur lycklig som helst att han lyckades. Där studsade han omkring på tomtens skogsden och var hur glad som helst den lilla skurken. Men det är inga större problem att få tag på honom då han kommer när man kallar, värre är det med Gizmo som man får överlista hela tiden.

När gästerna åkt hem och allt blev som vanligt igen så satte min man igång att jobba vidare på hundgården och såg till att det nu var plank förspikat nedtill så att de ej kunde lyfta stängslet och smita igen. Gubben min skall jobba vidare på gården idag. Vore trevligt om den blir klar innan vintern så vi har den startklar när våren kommer.

När vi tar valparna på promenad med Milo så måste vi bara säga att de går så fint i koppel nu att det ej är sant och det har börjat fatta att man ej busar i koppel för det händer nästan aldrig numera. Men de gillar ej att vara långt ifrån Milo, så börjar man släpa efter så att min man och Milo kommer längre ifrån oss så blir det dragkamp att komma ikapp igen. Himla rart! Det är så roligt att se hur dessa tre har funnit varandra och kommer överens. När de är i hundgården så är det klart att Gizmo och Milo är lek-kamrater medans Mojo skuttar omkring själv och leker. Är vi inne och de ligger i Soffan, ja då är det Mojo som skall ligga och gosa med Milo ett tag innan jan kommer krypande över till mig för att sova i min famn och Gizmo lägger sig antingen brevig Milo eller mellan min man och mig.

En annan kul sak jag lagt märke till är att när de är i hundgården och leker och valparna börjar bli lite väl hårda med varandra, då kommer Milo skuttande och kollar vad de håller på med .Ibland ser det ut som om han försöker tala om för dom att "lägg av nu, ta det lugnt". Det är riktigt intressant att kolla in dom när de är i hundgården.

Hoppas natten blir lugn igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar