måndag 7 september 2009

Bajs och kiss igen

Då klev man upp till bajshögar och kisspölar igen....... suck..... tycks ta tid med dessa två. Hoppas de är rumsrena tills oktober när vi skall till Oslo och uppfödaren tar hand om hundarna under den tiden. Vore tråkigt om de fortfarande gjorde ifrån sig inne då.

Hela dagen har gått åt till att torka kiss lite nu och då samt ta dom ut för att göra ifrån sig ute. Så det känns som om hela dagen varit att rasta hundar.  Stackars Gizmo gjorde sig illa ikväll på sista rastningen. Min man hade honom och Gizmo kom springande i en rasande fart och snubblade på kopplet och föll pladask i backen och skrek i högans sky ett tag och jag rusade till honom för at att ta reda på vad som hänt. Min man och jag kollade att frambenet som han fastnade i var ok och att det ej gjorde ont i det när vi klämde och böjde på det. Vi stöllde ned honom för att se om han haltade och det gjorde han ej. Så vi kunde andas ut. Men nu vart det inget lek när de kom in utan de gick båda direkt till sängs och somnade för första gången.


Några bilder från igår.
Gizmo är kung på olika sovställningar redan!
Milo sussar sött.

1 kommentar:

  1. Vilka trötta sötisar! *ler* Här står glädjen högt i tak då Sandvik börjar återanställa igen. Jag har varit arbetslös i tre veckor när de ringer o vill ge mig jobb igen..Tjoho!*ler* Lägger troligtvis ned min trädgårdsblogg framöver då tiden blir knapp..men du är hjärtligt välkommen till min ordinarie sida på..
    www.ninnibus.se
    Ha det gott..så håller jag tummarna för guben din oxå..
    Kram Ninni

    SvaraRadera