söndag 13 september 2009

Åter igen bajs...

Min man tycker att jag skriver för mycket om kiss och bajs här, men så är det att ha valpar. Men dessa tycks ej ha fattat att de skall göra sitt ute och ej inne, så jag hoppas att det snart är över med detta så de slipper sitta i hagen hela tiden..

Har börjat öva mer och mer inkallelse men det är bara Mojo som lär sig, medans Gizmo struntar helt i dig och käkar sten, grus, mossa, pinnar....... Samma sak med kommandot Sitt. Det lyssnar han bara till inne i hagen ute så varken ser eller hör han dig. Detta är tråkigt men jag räknade med att han skulle bli "problem" eller svårare att träna, medans Mojo tycks vara lätt lärd. Tänk om de bara kunde sluta med kissandet och bajsandet nu.

De har testat hundgården lite idag och den blev godkänd ! Kul!

Annars så har de varit riktigt duktiga idag och bara två små pölar, men detta eviga visslandet går en på nerverna och nu har Mojo lärt Gizmo det så de båda sitter och visslar ihop. Min man klarar ej av att höra på detta ett dugg så jag får springa som en skållad råtta och försöka få dom tysta så min man ej får spader. ;)

Nu fanns det en pöl igen och de skall ut på sista rastningen innan det är dags att sova.

Klockan är nu 23:28 så jag säger Natti Natti...

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag har EN whippetvalp på 11 v och DET räcker!! Det blev plötsligt mycket lättare när jag läser din blogg!! ha ha

    SvaraRadera
  2. som jag försår det så får Milo följa med er upp, medans valparna får vara nere. kan inte det bidra till allt ylande. men dom är ju inte så gamla änn,,,vad säger uppfödaren.? hälsar Ri

    SvaraRadera
  3. Anonyma Ri, Nej det har inget med det att göra för på nätterna när Milo följer med oss upp så är de tysta hela natten. Orsaken till ylandet och gnällandet är att de ej vill vara i hagen utan med oss, men så länge de bajsar och kissar inne så kan vi ej göra det. VI har dom på soffan på kvällen och då är de tysta och ligger och sover hos oss i våra knän.

    SvaraRadera