tisdag 18 augusti 2009

Låg Sked med Milo i morse

Oj vilken mysig morgon vi hade Milo och jag. Klockan ringde 09:00 men ingen av oss brydde oss om det. Milo tittade på mig och kröp upp till mig och lade sig med ryggen så tätt emot mitt bröst och mage och lade huvudet på min högra arm. Jag höll min kind mot hans huvud och böjde högerarmen om honom och handen föll på hans skuldra. Där låg vi "sked" och mös ihop. Med vänster hand så strök jag honom på hans lår, kramade försiktikt hans baktassar och strök dom lite. Samma sak med hans bröst och framtassar, och iblandströk jag försiktit hans lilla huvud och han bara njöt genom att "smacka med läpparna" och slicka sig lite om munnen och några djupa andetag ibland. Jag pussade honom på huvudet och lät min vänstra hand smeka hans huvud och tummen gled fram och åter bakom skallen mellan öronen. Oj vad han mös och tyckte om detta. Så här låg vi fram till 10:00 tills jag viskade i hans öra "skall vi ut?" och han löft huvudet tittade på mig och gäspade, satte sig upp och jag klädde på mig för en liten sen morgonpromenad.

På med halsbandet, kopplet i handen och bajspåsar i fickan. Jag öppnade dörren och släpte ut honom. Han stannade framför trappan till ytterdörren och väntade på mig tills jag låst dörren, då började han gå upp mot skogen bakom tomten, menhan vände sig om ibland för att se att jag var med honom. Väl inne i skogsområdet började han göra sitt och vi prommenerade genom hela detta skogsområde som sträcker sig en bra bit genom villaområdet och slutar nästal lagom vid en hund-bajs-papperskorg. Milo lunkade fri och nosade omkring, käkade lite blåbär och tittade efter mig ibland. Varje gång vi kom till en väg sade jag bara "Stay", och han stannade så jag kunde hålla honom i ringen till halsbandet medans vi gick över vägen till nästa skogsdel och han fick gå vidare. Han är så duktig numera att det är roligt att gå på promenader med honom.


Han börjar lugna ner sig lite och det kan ju vara bra nu när två valpar kommer på Söndag. Så hela promenaden förutom vissa stunder vid vägarna gick han kopplad, annars gick han fri och var så duktig, fast när en kvinna kom gående så ville man ej lyssna på matte längre utan man travade fint upp till damen för att hälsa. Men när damen ej visade större intresse så blev jag mer intressant och han kom åter till mig.

Vi gick hem och Milo satte sig vid sitt skåp i köket där han har sin mat och godis, för han vet att han får din Dental Stick (Tandborste) varje morgon. Efter det så käkar han "lite" frukost och upp till övervåningen för att sova på sängen. Där har han nu legat tills nu när han kom ner för att hoppa upp i mitt knä med frambenen och kramas medans jag skriver här. Så naturligtvis så får han lite kramar tills han är nöjd och nu har han lagt sig i sin korg brevid mig.

Ni anar ej hur mycket vi älskar denna hund! Han är för otroligt underbar. Jag kan bara säga TACK Allette för att vi fick köpa honom.

1 kommentar:

  1. Vill bara kolla så det fungerar.
    Fina bilder, men han är ju ännu vackrare i verkligheten!

    SvaraRadera