fredag 20 mars 2009

Jag sade farväl till Gammel Matte, Hon dog idag.

Jag åkte med husse och matte hem till Gammel Matte (Mattes mamma) för att hälsa på. Gammel matte var väldigt sjuk och kunde ej röra sig och knapt prata och hade jätte svårt att andas. Jag kände på mig att detta var nära slutet så jag ville ge henne en sista puss, för hon är så snäll och tycker jag är så vacker. Jag får ligga på hennes vita fårfäll och gosa för den är så mjuk. Så jag gick fram till henne i sängen och pussade hennes hand och då tittade hon på mig och strök mig försiktigt över nosen.

På eftermiddagen åkte vi till Grillby där jag tidigare bodde för att gratta en pojke som fyller 9 år och sedan åkte vi hem. Husse och matte han knapt komma innanför dörren innan mattes bror ringde och sade att mattes mamma var på sjukhuset igen och nu var det verkligen illa, så illa att hon kan vara död innom 3 minuter. Så vi kastade oss alla in i billen igen för att åka till Stockholm igen men vi hann ej långt, ca en kilometer när läkaren ringde mattes mobil och sade att hennes mamma avlidit. Vi stannade bilen och det blev tyst ett tag. Men husse började köra vidare och vi åkte till Enköping först så jag fick stanna hos mattes kompis Tess och min kompis Cruz (Rottisen), för hundar får ej vara på människo sjukhus.

Husse och matte hämtade mig sedan på morgonen och vi kom hem igen 07:10 och var så trötta.

Saknar dig Gammel Matte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar