måndag 10 mars 2008

Ny kursdag och Milo ensam

Då var det måndag igen och jag var åter till kursens lokaler och Mio ensam hemma. Denna dag så var tiderna 09:30-12:30 men det visade sig att vi var klara redan 12:00, och det var ju bra. Iväg till bilen och jag åkte hem för att se hur Milo tagit dagen. Inget ylande vad jag kunde höra och när jag öppnade dörren och ropade på honom, så kom han sringande med svansen viftande och hälsade på mig.

Vi kramades och pussades en stund för at sedan gå och titta efter om några överaskningar väntade på mig. Ingenting!! två dagar utan att han gjort ett enda misstag! Fantastiskt Milo!! Han fick ännu mera kramar och pussar och sa att nu skall vi ut och kissa av oss lite. Han följde med mig till yterdörren där han automatiskt sätter sig ned för att invänta halsband och koppel. Jag öppnar dörren och säger att nu går vi och han reser sig och går ut. Det tar inte många sekunder innan han satt sig för att kissa men mer vill han ej göra för det Regnar ju! Han gillar INTE att vara ute när det regnar, blåser eller är kallt. Då gör han bara det han måste och vänder om och skall in i värmen igen. Jag förstår honom så väl för jag gillar inte heller när det regnar, blåser eller är kallt så jag blir inte sur på honom utan vi går båda in i värmen igen och gosar på soffan istället. Här sitter vi nu tills det är dags att gå ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar